Devlet Herkese Veriyor! 50 Bin Lira Hibe ve Kredi Desteği

Ekonomik sıkıntıların önünü aşmak adına devlet paranın musluğunu açtı. Hibe ve kredi imkanı. Başvuran her vatandaşa devletten 50 bin lira kredi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank açıkladı. O açıklamanın detayları ve KOSGEB kredileri ile ilgili merak edilen, soru olarak dile getirilen tüm soruların cevaplarını sizler için derledik.

Devlet Herkese Veriyor! 50 Bin Lira Hibe ve Kredi Desteği

Ekonomik sıkıntıların önünü aşmak adına devlet paranın musluğunu açtı. Hibe ve kredi imkanı. Başvuran her vatandaşa devletten 50 bin lira kredi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank açıkladı. O açıklamanın detayları ve KOSGEB kredileri ile ilgili merak edilen, soru olarak dile getirilen tüm soruların cevaplarını sizler için derledik.

Devlet Herkese Veriyor! 50 Bin Lira Hibe ve Kredi Desteği
19 Mayıs 2020 - 02:49 - Güncelleme: 19 Mayıs 2020 - 02:49

KOSGEB’ten kredi ve hibe desteği almak isteyen kişilerin yapacakları KOSGEB başvuruları, girişimcilere her dönem KOSGEB’in resmi internet sayfası üzerinden duyurulmaktadır. Özellikle kendi işini kurmak isteyen kişilerin bu planlarını hayata geçirmek için kurulan KOSGEB, her sene belirli projelerde binlerce insana yardım etmeye devam etmektedir. Geri ödemesiz hibe ve kredi desteklerini gerekli şartları sağlayan herkese sunan KOSGEB hem girişimcileri desteklemek hem de ülke ekonomisini canlandırmaya çalışır. Özellikle pek çok girişimcinin fayda sağladığı bu krediler sayesinde hem kendi işinin patronu olmak isteyen vatandaşlar kendi işlerini kurabilmiş hem de bu sayede son zamanlarda ülke ekonomisinde ciddi bir canlanma yaşanmıştır. Ancak KOSGEB desteklerinden faydalanmak isteyen kişilerin sağlamaları gereken belli başlı şartlar sağlanmadan bu krediler alınmaz.

KOSGEB Kredi Başvuruları

KOSGEB kredi başvuruları, kurumun istediği şartları yerine getiren girişimciler tarafından belirli zamanlarda yapılan başvurulardır. Kurulduğu günden bu zamana kadar binlerce kişiye destek olmuş olan kurumun girişimcinin hazırladığı projeye göre 50 bin TL’lik hibe ile 100 TL’lik kredi olanaklarına sahip olması, KOSGEB’e başvuruda bulunacak olan kişilerin projelerini ona göre seçmelerinde rol oynayan en önemli faktördür.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank:

"KOSGEB’in girişimcilik destek programından yararlanan ya da yararlanmayı planlayan girişimcilerimize, 50 bin liraya kadar yeni bir kredi programı başlatıyoruz. İlk defa uygulanacak bu mekanizmayla, 50 bin liraya kadar alınan kredinin 10 puanlık finansman maliyetini KOSGEB karşılayacak." dedi.


Varank, burada yaptığı konuşmada, tekstil sektöründe katma değerin artmasını önemsediklerinin altını çizerek, Bakanlık olarak bu alana yönelik çeşitli destekler sunduklarını söyledi.

KOSGEB Kredi ve Hibe Başvuruları Nasıl Yapılır?

KOSGEB’ten hibe ya da kredi desteği almak isteyen kişilerin kuruma başvuru yapmadan önce sağlamaları gereken birtakım şartlar bulunmaktadır. Buna göre KOSGEB ‘ten hibe ya da kredi almak için girişimcilerin sağlaması gereken şartlar şunlardır;

  • İŞKUR tarafından yapılacak olan uygulamalı girişimcilik eğitimi programlarını tamamlayarak sertifika almak,

  • Alınan sertifikayla yeni bir proje hazırlamak,

  • Hazırlanan projelerin sunumunu yapmak ve KOSGEB ‘ten onay almak,

  • Sonrasında işi kurmak harcanan tüm masrafları faturalandırmak,

Gibi durumlar KOSGEB ‘ten kredi ve hibe almak isteyen kişilerin sağlaması gereken şartlardır. Yukarıda belirtilen şartları sağlayan kişiler KOSGEB ‘e hibe ve kredi almak için başvuruda bulunabilirler.

KOSGEB Geri Ödemesiz Kredilerle İş Yeri Açmak

KOSGEB kendi iş yerini açmak isteyen kişiler için sunmuş olduğu geri ödemesiz kredileri sayesinde kişilerin kendi iş yerlerini açmalarına olanak sağlamaktadır. Bunun için yukarıda belirtilen şartları yerine getirmek ve açılan iş yeri için gerekli faturalandırmayı yapmak oldukça önemlidir. Bu sayede KOSGEB geri ödemesiz kredilerle iş yerleri rahatlıkla açılabilmektedir.

KOSGEB ‘ten Sermaye Olmadan Destek Almak Mümkün Müdür?

KOSGEB desteklerinden sermaye olmadan destek almak maalesef mümkün değildir. KOSGEB sunmuş olduğu uygun kredi ve hibe desteklerini daha önceden açılmış bir iş yeri için sağlamaktadır. Açılan iş yerinin KOSGEB veri tabanına kaydının yaptırılmış olması ve açılan iş yerine gereken teçhizatların alınması ve faturalandırılması KOSGEB ‘ten kredi ve hibe desteği almak isteyen kişilerin bilmesi gereken en önemli unsurlardandır. Bu yüzden iş yeri açmak için daha öncesinde herhangi bir sermayeniz yoksa ve iş yerini açamayacaksanız KOSGEB ‘ten destek alamazsınız.

KOSGEB Sıfır Faizli Kredi Kimlere Verilir?

KOSGEB sıfır faizli kredileri, 2019 yılı için 25 bin KOBİ ‘ye verilmesi planlanan bir destektir. KOBİ ‘lerin gerekli denetimlerinin yapılmasının ardından banka onayı ile verilen bu krediler için kişilerin KOSGEB ‘in beklemiş olduğu belirli şartları yerine getirmeleri gerekmektedir. bu krediler aynı zamanda 50 bin lira limitle verilmekte olup kişilerin kredileri almadan önce KOBİ beyannamelerini güncellemeleri gerekmektedir. KOSGEB ‘in sunmuş olduğu 50 bin liralık faizsiz kredilerini almak için kişilerin KOSGEB duyurularını sürekli takip etmeleri ve başvuruların açılığı andan itibaren hemen başvuru yapmaları gerekmektedir.

Finans365.com / Özel İçerik


YORUMLAR

  • 48 Yorum
  • Suleyman
    1 ay önce
    Arkadaşlar ben geçen sene baş vurdum kaporta dükkanı açacaktım bana dediler ki 50 deyil 10 veriyor 1 sene sonra 1 kişi çalıştırmak şartıyla sigorta gün sayısına göre 15 bin lira daha veriyorlar açamadım
  • Aliye rüzgar
    1 ay önce
    Emeği geçen HEPİNİZE teşekkür ederim bu kredi desteği de cansuyu oldu inşallah almaya hak kazanmışızdır İşkurmak isteyen arkadaşlarada başarılar dilerim
  • Sercan Aktaş
    2 ay önce
    eski haberler bunlar. yok artık böyle birşey.
  • Ercan angon
    2 ay önce
    Kosgeb be güvenepte sakın iş yeri açmayın..iş planınız revizyona giriyor sizden tam teşekürlü iş planı istiyorlar kimse yol göstermiyor .. Parası olana fabrika sahiplerine destek veriliyor.. Küçük ve orta ölçekli girişimcilere destek verilmiyor...
  • NAZMİ yıldız
    2 ay önce
    Ya hiç paramiZ yoksa nasıl kuracağız herkez herşeyi peşin istiyor yacma bu ya
  • Nilüfer Durmuş
    2 ay önce
    İşletme belgesi alan, e devlet üzerinden sunum başvurusu yapar, sonra mulakata gider onay alır. Onay alınca profarm çıkarılır tabi bu arada siz dükkan açar, vergi levhası, esnaflar dernegı, esnaflar sicil dosyası çıkarır, muhasebeci tutar, fatura ve kaşe çıkarırsınız. Kurum destek cıkınca 5 bin TL onaylanır oda bagkur borcuna yatıyor. Revizyon onay cıkıyor, ücret onayı 3 ay oldu cıkacak tıkanıp kalırsın, çıkınca sız profarm cıkarılan ürünleri ya tek tek alır sunum yapar 1 ile 3 ay ıcınde ucret yatar, yada bankaya ipotek verir faizsiz kredi ile fabrikayı kurarsınız başvurmak isteyenlere bir nebze olsun acıklayıcı olmusumdur inş
  • Ufuk AYDIN
    1 ay önce
    Merhaba Ben kosgeb den yöntim danışmalığı san.ltd.sti açtım. Projemi sundum. 1 ay olmadan şirket kuruluş destegi belirtmiş oldugum bankaya 10bin tl hemen yatırdılar. Şuanda öyle zor değil hemen destek veriyorlar. Yersiz Endişelenmeyin Girişimcilik herşeye rağmen cesur ve ayakta kalabilmektir.
  • Esen Koç
    2 ay önce
    Benim sermayem olsa zaten size ne gerek var , para parayı çeker misali, bende azim hırs ve belgem var, sermayem yok , yani bu iş dünden yatar, siz sermayesi olana destek verin, bunun adı nasıl destek anlamadım gitti.
  • Emrah civil
    2 ay önce
    Arkadaslar para yi verip herkes patron olsun demio kosgeb ben destek veririm diyor al para herkes yapsin patron olsun degil her projede isde kosgeb destek vermez ilk once sermayen olmasi lazim olmazsa zaten 50 degil 250 bin liraya ancak is kurarsin
  • Saçmasapan
    2 ay önce
    Para varsa niye destek alma ihtimali için zaman enerji harcayım? Devletin işin en başında destek olması gerekir kurduktan sonra değil. Saçmasapan işler!
  • İlkayseyis
    4 ay önce
    İşiniz gücünüz boş çene çalmak tam malsınız takip etmeye degmezsizin Bayadır bakıyorum 1 haberiniz işe yaramaz
  • Serdar yildirim
    4 ay önce
    Yav adama sormazlarmi hiç zaten ben kendi paramla iş yeri açtığımda size ne gerek kaliyo. Is yeri açtıktan sonra başvuru şartı ve hibe desteği... Ya cikmazsa hibe ortada kalıcam.. baştan sen onay ver parayı bulup kurarim ger faturayida getirip önünüze koyarız.ama balık baştan kokuyor.shrek boşa demiyor ben si...ycgim eşşeğe zencir bağlamam diye..aman kalsin sizin krediniz ben çalışıp biriktirip kurarim.
  • Demet
    2 ay önce
    Ben aynende ortada kaldım kardeşim
  • Ahmet taşkıran Çanakkale Biga 5344635001
    4 ay önce
    Küçük baş HAYVANCILIK YAPIYORUM BU KONUDA HAYVANCILIĞIMI GELİŞTİRMEK İSTİYORUM HAYVANLARIMA AHIR YER SULUK YALAK
  • Hüseyin Demir
    4 ay önce
    Normal ihtiyaç kredisi alabilirmiyim
  • Osmanyildiz273@gmail.com
    4 ay önce
    Saçma sapan işler
  • Semih
    4 ay önce
    İyi güzel devlet destek veriyor ama parası olana veriyor benim işyeri açma niyetim var ama cebimde bunu yapcak param yok diyelim ben zaten alamıyorum bu destwgi ben yapcam hazırlıcam sonra devlet bana paramı geri vercwk ben yapabiliyorsam zaten zenginin bu sayede zenginligime zenginlik katmıs oluyorum destek fakiri zengin ederek olar zengine zenginlik katarak degil
  • Kemal atalmis
    4 ay önce
    Evet baya bir destek veriyorlar bir Bağkur 900 ayda 3 yolda 32400 ediyor teçhizatı sen al faturasiyla banka dekontunu getir diyor zaten param olsa ben kendim acarim yani sen harca yap diyor sonra gel p ni verem yani 18 kadeveyi sen oduyirsun 0 nu da sen oduyirsun bu da H ediyor yani yarısı Bir dukkan 500 e tutsan yılda 6000 ediyor 3yil 18 bin Bağkur da 32400 tutuyor 50 bin 400 birde bunun kadevesi var O dosyayı yaptırmak 2500 tl Zaten bir iki yill is yapamiyirsun Bagkura borclanamiyirsun önce bagkuru ödüyor kalırsa sana veriyor Yani görüldüğü gibi değil mevcut dükkana verse belki bir faydası olur yeni acacaksin
  • Recep uzunoğlu
    4 ay önce
    Koyun almak isterim serme var ağır yok daha önce yaptim ortaktı sattık
  • Bünyamin DEMİRCİ
    4 ay önce
    Sayın yönetici KOSGEB'in "geri ödemesiz kredi" desteği yok. "Hibe desteği" ve "Geri ödemeli kredi desteği" desteği var. (Kosgeb Hibe desteği almış girişimci olarak yazıyorum.)
  • Kemal Arslan
    2 ay önce
    Slm ben de KOSGEB destekleri almak istiyom girişimcilik eğitimi aldım nasıl oluyor
  • Penza
    4 ay önce
    Siz resmen dalga geçiyorsunuz benim param olsa zaten sizinled ne isim olur. Hem malzemeleri alacağım sonra faturasını size getireceğim sizde sonra ödeme yapacaksınız. Biraz komik. Yapilacak işle ilgili malzemeleri siz alsanız anlarım. Sadeced komik.
  • Kamuran DEMİRTEPE
    4 ay önce
    Merhaba emlak ofisimiz var alabilirmiyim
  • İzzet demir
    4 ay önce
    Yalan haber başlık başka ayrıntı başka
  • Murat
    4 ay önce
    Merhaba 50 bintl 2020 yılı içinde geçerlimidir
  • Mustafa kurt
    4 ay önce
    Eger bir yerlere taraftar degılsen kesin uygun gorulmessın
  • Mezarci kurek
    4 ay önce
    Yalan a.qqqq
  • Kararlı
    4 ay önce
    Sermaye olsa zaten kosgeb ne gerek var ki..? Girişimci demek başkasının göremediyi açığı görüp fırsatı deyerlendire bilmektir ... Devlet baya zorluyor ne için 50 bin tl 100 bin tl için uğraşmaya deymez zaten 100 bin olsa insan kendisi açacağını açar resmi olarak sonra faturalandırır devlete eeee burda ne gerek var KOSGEBE..???
  • Ali TARTAR
    5 ay önce
    Yok kardeşim inammayın yandaşlara veriliyor işkur dediler kurduk sermaye yoksa gelme dediler sermaye sunduk her dediklerini yaptık kursu geçtik bayanlara öncelik dediler oda güzel dedik yalan çıktı
  • Süleyman gökkaya
    5 ay önce
    Sayın admin haberi öyle bi sunuyonuzki benim gibi insanlar umutlanıyo sonra bi bakıyoz aynı şey paran malın varsa devlet ve bankalar para veriyor yani fakir yine fakir kalsın bi iş yapamasın.
  • Saim Sinan Onur
    6 ay önce
    Ben kendi sermayemle kendi işimi kuracaksam kosgebe gerek yok kosgeb denen kurum yanlış bir biçimde hareket etmekte olan bana göre gereksiz birkurum ben kendi öz sermayemle işimi kurduktan sonra neden kosgebe gideyim zaten işimi kurdum ve faliyetime başladım gereksiz yere hem vakit harcıyacağım hemde masraf yapıcam boş işler bunlar
  • Etem fidan
    6 ay önce
    Burda yine yandaşlık var hani gencelerin onu açılacaktı hani gençler desteklenecekti meslek lisesi bitirmiş 2aglum var okadar çalıştılar belge aldılar sunup yaptılar hikâye yine zengin ve paraya muhtaç olmayan işletmeler alacak genç oldukları için bankaları bile kredi vermedi şirket ortaklığına ben geçtim bakanım siz artık bana ve benim gibi küçük Kobiler için verilmiyor bu paralar tıpkı zamanında devlet destekli dağıtılan krediler gibi kimler ödüyor şimdi onların bizim gibi ayakta kalma mücadelesi veren küçük işletmeler devasal peşkeş çekilen firmalar tamamı battik dedi çekildi konkordato çekti siz kimlere verceginizi iyi bilirsiniz.
  • Recep akca
    6 ay önce
    Köyde yaşayan bir vatandaş nasıl yararlanacak
  • Zübeyde gökçe
    6 ay önce
    Nasıl yani 59 yaşındayım bizede varmı birde nereye bssvuracaz
  • Okuyucu
    6 ay önce
    Çok saçma değilmi ülkemin herşeyi böyle işte. Destek ve Teşvik dediği şey parası olana yeni iş fikri olanlar yeni beyinler para sermaye olsa zaten kendileri yapar kosgeble uğraşanlar işini tutturmuş ekstra devletten para alamazmıyız diyenler onlara yapılan bu teşvik de alın sizin olsun yurdumun insanı.
  • Doğrucu mulayim
    6 ay önce
    Kosgep tras i yandaşlara milyonlar vatandaşa ellibinlira verecek yüz tane mülakat ve parça parça verecek
  • Esra erbil
    6 ay önce
    Müracat ettim onaylandı fakat gelen mail cevap veremediğimiz için kaldı tekrar muracat edemiyorum af vs var mi? Ne yapabilirim
  • Mehmet akbaba
    6 ay önce
    Üyelik iptalini istiyorum
  • Belgin
    6 ay önce
    Asla ve asla tavsiye etmem.kendi sermayeniz varsa kendi yağınızla kabulün. Ben aldım hata ettim. Şimdi kendimi aklama derdindeyim .
  • Uğur
    6 ay önce
    Bugün desteği alıp yarın dükkan kapanıyor paralar çarçur oluyor vermeyin tüyü bitmemiş yetimin hakkını açacak olan kendine guveniyorsa açsın dükkanını özellikle zenginler alıyor KOSGEB hibelerini onlara zaten vermeyin adamlar hibe alıyor vergi vermemek için çeşit çeşit yollar deniyor araç alıyor tuvalet yeniliyor konkordato ilan ediyor vb
  • İlyas taş
    6 ay önce
    Sermayesi olmayanlara olmuyorsa ne işe yarıyor ki bu Kosgeb Parası olan zaten işi kuruyor zaten iş kurabilse kredi kullanmaz tamamen saçmalık olmuş zengin daha zengin fakir daha fakir olsun zihniyeti başka da bişey değil
  • Ben
    6 ay önce
    Ölme eşşegim ölme.
  • Karahan ceyran
    7 ay önce
    Yemek ve kafe yarı yerlerede destek verilirmi nasıl bilgi alabiliriz.
  • Hüseyin
    7 ay önce
    Hadilen ordan. Kredileri kimler alıyor gördük
  • Münevver Isel
    7 ay önce
    Kendi parası olsa zaten kredi almaz,yine parası olana para kazandırıyor
  • Kazım Koyuncu
    7 ay önce
    Ekonomi nin bozuk oldugu bir ortamda istediginiz kadar teşvik verin hiç bir işe yaramaz
  • Star van
    7 ay önce
    Akp li olmayan hic kimse bu parayi alamaz yandaş medya bunu bilin akp li olsun şartlari tutmasada alir
  • Muhammet Tozlu
    7 ay önce
    Ne önemi kalıyor kosgebin merak ediyorum parası olan parasına para katıyor olmayan yerinde sayıyor baştan sona destekleme politikaları yanlış