EYT'de Sona Gelindi! Kreterleri Uyan 1 Milyon Kişi Hemen Emekli Olabilecek (Son Dakika)

EYT son gelişmeler belli olmaya başladı. EYT derneğinin Cumhurbaşkanlığı'na sunduğu rapor ortaya çıktı. SGK ve EYT dernekleri uzlaşmaya başlayacak. Rapora giren o kriterleri taşıyan bir milyona yakın kişi hemen emekli olabilecek. Peki EYT yasası çıkarsa hemen emekli olabilecek kişiler kimler? İşte cevabı.

EYT'de Sona Gelindi! Kreterleri Uyan 1 Milyon Kişi Hemen Emekli Olabilecek (Son Dakika)

EYT son gelişmeler belli olmaya başladı. EYT derneğinin Cumhurbaşkanlığı'na sunduğu rapor ortaya çıktı. SGK ve EYT dernekleri uzlaşmaya başlayacak. Rapora giren o kriterleri taşıyan bir milyona yakın kişi hemen emekli olabilecek. Peki EYT yasası çıkarsa hemen emekli olabilecek kişiler kimler? İşte cevabı.

EYT'de Sona Gelindi! Kreterleri Uyan 1 Milyon Kişi Hemen Emekli Olabilecek (Son Dakika)
20 Ekim 2019 - 14:03 - Güncelleme: 22 Ekim 2019 - 13:41

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın talimatı ile hazırlanan EYT’ raporu sunumu tamamlandı. SGK ile mağdurlar arasında uzlaşı yolları aranmaya başlanacak. Raporda neler olduğu merak edilirken kaynaklardan raporun içeriği hakkında bilgilere ulaşıldı. EYT derneği başkanlarının bir araya gelerek hazırladığı rapor Cumhurbaşkanlığı’na sunuldu. Peki hazırlanan raporlarda neler var?

8/9/1999 yılında çıkarılan ve erkeklerde 60 kadınlarda ise 58 yaş ön gören emeklilik düzenlemesi bir çok vatandaşı mağdur etmiş prim ödeme gün sayısını 7000’e çıkarılması bu sayısı oldukça artırmıştı.
Son beş yılda EYT’ olarak yaşa takılanların sayısı milyonları aştı ve prim ödemeleri tamamlandığı halde yaşa takılan vatandaş hakkını aramaya başladı. Bir çok organizasyon ve miting yapan mağdurlar için somut adım eylül ayı başında atıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Prof. Dr. Vedat Bilgin’e EYT’liler ile görüşme talimatı verdi kendisinden rapor düzenlemesini istedi.

Bilgin EYT dernekleriyle yaptığı görüşmeyi tamamladı ve Cumhurbaşkanlığına gerekli rapor sunuldu. 
İşte Cumhurbaşkanı Erdoğan’a sunulan EYT Raporu,

EYT Sorunu,

1999 yılında çıkarılan yasa ile emeklilik sistemi değişmiştir. Eski sisteme göre 18 yaş sgk işe başlama tarihi olarak alındığında kadınlar 20 yıl ve 5000 gün prim ödeme ile erkekler 25 yıl 5000 bin gün prim ödemesi ile emekli olabilecekler di. 4447 nolu yasanın yürürlüğe girmesiyle sigorta sürelerine yaş sınırı eklenmiştir. aynı dönemde siyasi partilerden bazıları Anayasa Mahkemesine başvuruda bulunmuş sa da yasa iptal edilmedi ancak kademeli emeklilik düzenlemesi getirildi.

İlk SGK işe başlama tarihi devlette yapılan sözleşmedir.
İş verenler ile işçi arasında yapılan sözleşmeler dışında, çalışanın emekliliği açısında yapılan ilk sözleşme devlet ile yapılan akittir. İşe giriş tarihini bilen çalışanın emeklilik tarihinin değişmesi mağduriyet doğurmuştur.

Emekli olacağı yaştan neredeyse 10 yıla ve üzeri farklı bir tarihte emekli olunması büyük mağduriyet yaratmıştır. Yasayı çıkaran dönemin hükümeti sonraki seçimlerde baraj altında kalmıştır.
Emeklilikte Yaşa Takılanların sayısı 5 milyon 404 bin 914 kişidir. Emeklilik yasasının değişmesi halinde SGK’ya yıllık 103 milyar 7774 milyon 800 tl maliyet oluşturacaktır. (Ortalama emekli maaşı 1600 tl olarak hesaplandı)

Ancak yasanın çıkmasıyla bu kadar kişinin emekli olması mümkün değildir.

Stajyer olarak işe başlayanların işe giriş tarihleri yasa öncesi olsa da emeklilik hakkı elde edemezler. Yine prim günü eksik olan, 25 yıllık sigortalılık süresini tamamlamayan, emekli sandığında emekli olacaklar, Bağkur lu olarak çalışanların 7200 gün kadınlarda ve 9000 gün erkeklerde eksik günü bulunanlar hemen emekli olmayacak ve bu süre 10 yıla yayılacağı düşünülmektedir.

Bu hesap ile EYT yasası değiştiğinde emekli olacakların sayısı 1 milyon kişiye yakın olacak ve yıllık SGK’ya maliyeti 14 milyar 200 milyon civarında olacaktır.

EYT Hakkındaki tüm gelişmelerden anında haberdar olmak için;

Bizi Twitter'da Takip Edin => Finans 365

Bizi Facebook'ta Takip Edin => Finans 365

Android Uygulamamız => Finans 365

IOS Uygulamamız => Finans 365


YORUMLAR

  • 218 Yorum
  • Hülya onur
    3 hafta önce
    Çıraklık eğitim mesleklerde kaparsa çok sevinirim çalışıyoruz diye çocukluğumuz geçti.
  • Eyt
    3 hafta önce
    O hollandadan atıp tutuyorsun ismini yazmıyorum o arkadaş billir gel kardeşim seni orda zorla mı tutuyorlar gel vatanın da çalış
  • Mağdur G..
    3 hafta önce
    Bizim sonumuz geldi eyt nin sonu gelmedi 12 yıldır bekliyorum artık yeter tek maaşla geçiniyoruz. Herkesin tuzu kuru eşekten düşmeyen eşekten düşenin halinden anlamaz. Her istedikleri kanunu çıkarıyorlar bize gelince bahaneler kimse sadaka beklemiyor hakkımızı çocuğumuzun rızkını istiyoruz sizi Allah'a havale ediyorum
  • Aziz Turan
    3 hafta önce
    Ya hep konuşuyor sunuz boş eyt başkanı emekli oluyor muz olmuyormuz 1981 , doğum kuyum 1995 sigorta lıyım pirim5900. Oldu ozaman vergi kesmesinler dolduran lardan
  • Tek silahşör
    3 hafta önce
    Bu yasayı çıkaran Ecevit ve Yaşar okuyan kimse bunlara hiç birşey demiyor varsa yoksa Akparti emekli etmiyor hakkımızı yiyor Demirel 36 yaşında bu milleti emekli etti geçmişte atılan kazıkkarı biz çıkaramadık daha eleştiri yaparken kim bu yasayı çıkarmış bu milleti bu hale getirmişse onu eleştirelim birazda
  • Doğan
    3 hafta önce
    Emekli olurken SGK ye insanların maliyeti hesaplanıyor bu insanlar çalıştı pirim ödedi ödenen pirimler nerde babanızın hayrına vermeyeceksiniz o maşları. Ozaman yatırılan pirimleri insanlara geri ödeyin emeklilik sisteminide kaldırın
  • Doğan
    3 hafta önce
    Emekli olurken SGK ye insanların maliyeti hesaplanıyor bu insanlar çalıştı pirim ödedi ödenen pirimler nerde babanızın hayrına vermeyeceksiniz o maşları. Ozaman yatırılan pirimleri insanlara geri ödeyin emeklilik sisteminide kaldırın
  • Ömer Faruk Katlan
    3 hafta önce
    1966 doğumluyum , 30/11/1995 den beri bağ kur primi ödüyorum kesintisiz 8800 gün olmuş , ne zaman emekli olurum , sigortasını yaptırdığım işçim ben den fazla maaş alacak adalet mı bu ?
  • Osman TOPUZ
    3 hafta önce
    Gazel okumayın somut bilgi verin. Mişnen muşnan olmaz.
  • Eyt
    3 hafta önce
    Eveleyip geveleme bu 1milyon kişi kim?
  • Nezaketi
    3 hafta önce
    Selam 1976 doğumluyum 1.1.1992 de sigortam başladı 20011 aralıkta işi bıraktım bu süre içinde aynı firmada çalıştım Beşbin sekizyüz iş günüm var normal şartlarda 48 yaşımda emekli olcam bende bu yasa çıkarsa yararlanabilir miyim?
  • Abdulhekim genc
    3 hafta önce
    Mrb işi giri tarihim 1995 şuanki durumda pirimim 6400 hyt cıktıyında emekli olmam 100/ kac
  • Mesut oran
    3 hafta önce
    Bu ülkede tekrar seçim olacaktır tabiki işte ozaman göreceğim ben bu AKP halini. İşçiler ona öyle bir Tokat atacak onlar bile anlamayacak ne olduğunu keser döner sap döner gün gelir hesap döner misali
  • Birgün mutlaka
    3 hafta önce
    2002 de akp üyesi olduk ailece lakin midem iyice bulandı bunların yalanlarından üyeliğimi iptal ettirdim ağızlarıyla kuş tutsalar bşrdaga oy yok bunların derdi oy başka birşey deği.sen ölmüşsün yaşamışsın umurlarında bile değilsin
  • Cemal kasal
    3 hafta önce
    Ben bu sozumu seçimler de verecem eyt cikmassa
  • Fadime yıldız
    3 hafta önce
    Kendilerne gelince yasa bir gecede değişiyor maaşları üçe katlı bize gelince yok biz maduruz çift maaş diyor ben emekli olsam işe girmem gelmiş yaşım 57ye kim alır beni
  • Kadir T
    3 hafta önce
    Stajyer yada çırak olarak başlayanlar devletle anlaşma yapmamışmı oluyor. Biraz mantık lütfen!!!
  • Ercan
    3 hafta önce
    Boşu boşuna ümitlenmeyin erken emeklilik diye bir şey olmaz
  • Mehmet ince
    3 hafta önce
    Mehmet ince 1973dogumluyum 1995 SSK girişim var benden 5750 gün istiyor 6000 bini geçti bunun fazlasını maaşa yansirmi ne zaman emekli olurum
  • Eyüp KILIÇ
    3 hafta önce
    1995 Nisan ayı işe giriş 1979 doğumluyum benim emeklilik şans sim ne acaba
  • erhan
    3 hafta önce
    94 girişim var.yaş 47 .pirim 8250.emekli oluyormuyum ben
  • Hanife BALI
    3 hafta önce
    Yillarca 5-6 kisinin yapacagi isi yaptik devlet memuru yatiyor diye bagirdilar, skmdi ise 1.kisinin yapacagi isi 5-6 kisi yapiyor, ayni zamanda bu ulkede emekli olamadan vefat edenler var onlarin devlete kalan maliyeti niye hesaplanmiyor, gereksiz bir dunya masraflar yapiliyor onlar niye kulfet olarak hesaplanmiuor. Birtek madur olan kisileri kulfet olarak goruyorlar. Maalesef yasananlar Hic etik degil
  • Fikri şenturk
    3 hafta önce
    2015 emekli oldum ama çok az maşla basladlm primim son 10 yll en uksekten odendi ama aldlmlz maşa bakarsek azgari ujretileden bile az allyoruzz yazlk ayllk 4500 gosteriliyor sigortamlzz
  • Hakime cerah
    3 hafta önce
    Yasa geriye dönük işlemez. 98 sigara girişim yasa 99 da çıkmış mide kanseriyim tedavi görüyorum ben hakkım olanı istiyorum şurda yaşıcam kaç seneki köle gibi çalıştım bu zamana kadar rahatı görmeden hasta oldum adelet bumu şimdi
  • Rasim turkoglu
    3 hafta önce
    Eyt ye ayrılan bütçeyi sanki yurt dışına hibe parası gibi göstermenin alemi varmi. Vatandaş hak etmiş ver parasını. Bu para çok para degilki. Sadece yeme içme parasıdır. ( yastık altı olmaz bu paradan). Bu para piyasayida canlandıracak, harekete geçirecek paradır. YONETICILER DUYUYOMUSUNUZ HALKI KANDIRMAYIN.
  • Mesut ünal
    3 hafta önce
    Ben bunlara haķkımı helâl etmiyorum haram olsun.
  • based.1984
    3 hafta önce
    1995 yilinda ilkokul bitince çalışmaya başladım 11yasindan itibaren, o zamanlarda çırak olarak çalıştığımı delillendirebilirim fakat elime birşey geçmeyeceğini düşünüyorum, ilk sigorta girişimi 18 yaşına girdigimde yapmadı işveren sonuçta kimse denetlemiyordu, ilk sigortalı olma tarihim haziran 2006 çok şey kaçırdım. Şimdi liseye giden iki oğlum var ev kira ve askerî ücretle çalışıyorum, bu mağduriyeti de gidermek lazım şuanda prim gun sayım 4300gun civarı keşke imkan olsada 5000gunde emekli olabilseydim hem emekli hemde çalışıp ailemin geçimini daha kolay saglardim
  • Eziliyoruz ak
    3 hafta önce
    9000 gün Allahtan korkmazmısınız yahu pesss artık...
  • Dürdane can
    3 hafta önce
    Madem emekli edemiyorsa 50 yaş üstünede iş versinle çalışalım biz taşmı yiyecegiz emeklimiz yok işe almıyorlar yaş 53 bez dilenelimmi dilenenleride toplayıp elinde ne var ne yok alıyorlar bunca madur insanları ölsünler o paralarda bize kalsın diye bekliyorlar
  • Suat Önday
    3 hafta önce
    1989 giriş yaş 45 pirim 8300 ne zaman emekli olabilirim acaba,?
  • Duran gök
    3 hafta önce
    03 04 1966 doğumlu SSK giriş tarihi 20 11 1984 pirim 3663
  • İbrahm
    3 hafta önce
    Boylece her secimde ikdidar eyt ve emekliye su an verdihi 1300 tl maisin hesabini vermekdedir vermeye devam edecek oylar surekli dusecek emekli ve emekli olacak maduriyet yasayanlarin yakinlari yiyen torun hisim akraba olarak sayi ele alinirsa on yirmi katina cikacakdir bu insanlardan oy alabilmesi cok zordur bunlarin faturasi istanbul ankara secimlerinde metdana cikmisdir emekliye bu sartlarda 1300 tl mais veren yonetim baska konularda oy alabilcehinin besine dusmusdur emeklinin sirtina cikmis emekliyi yokluha itmis asgari ucretliyide merdiven olarak kulanan yonetim yokluk icinde maduriyetleri cogaltmisdir 2000 yilarinda bir emekli ve asgari ucretli aldiklari maislarla coluk cocuk evlendirip okuturken torun torba sahibi olurken gunumuzde evlenecek yasi gecen evlatlar sanki bilincli sekilde bu sartlarda gecinemez evlilikde uzaklasir nufusun faralmasina engel olan ikditar uc cocuk yap deyip uc cocuk sahibi olan aylelerde yokluhun verdihi enflasyonun ezdihi durum yuzunden hayatini coluk
  • Osman kaya
    3 hafta önce
    Sigorta girişi 2002 olanlar ve 2005 den itibaren işe giren ben 5000 bin günü tamamladık bu yasa başkalarını kapsıyor. 2005 de işe girenler ne olacak bu yasadan herkesin faydalanması gerekiyor dönem dönem yaş dusurülsün.
  • Ata
    3 hafta önce
    Çok saçma ya yıllarca çalış didin yaşı bekle olur mu böyle şey!!! nerede adalet nerede hukuk??? Kasada para yok milleti kandırmaya uğraşıyorlar açıkçası kaale almıyorlar. Emeklilik maaşını alana kadar zaten insanın hayatını kaybetme oranı daha yüksek adam emekli maaşını alıyor 1-2 bilemedin 3 sene sonra allah rahmet eylesin zaten ülkenin ekonomisi belli lütfen kimse kimseyi kandırmasın. Eğer halkın dediği olacaksa yasada değişiklik ve politikada düzenleme olacak... Yani üst düzey yöneticiler tarafından gayet iyi paraları misliyle ödeniyor 1 gün gecikmiyor. Eğer sen yöneticiysen fedakarlık göstereceksin... Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar o yüzde boşuna nefeslerimizi tüketmeyelim hayırlısı neyse o olsun. Buradan tüm şehitlere Allah rahmet eylesin bütün şehit ailelerine sabır ve başsağlığı diliyorum....
  • Nihal
    3 hafta önce
    1975 dogumluyum. 1989 da sigortam başladı. 7740 gün primim var. Emekli olabilirmiyim sizce
  • NUSRET
    3 hafta önce
    1986 giriş var 4099 gün var 1971 doğumluyum erken yaşta emekli bana vuruyormu
  • Mutsa
    3 hafta önce
    S.A hekese şuan idam yasası çıksa “Reis diyor ya siz gündeme alın ben onaylarım” geriye dönük bu şerefsiz Allahsız namussuz fetöcüleri bile asmamıza dünya izin vermiyor sebep çıkan yasa geriye dönük işletilmez diye. Peki bize bu yasa geriye dönük niye işliyor.Kurdu kuzulara ŞAH yapsak böyle taksim yapmaz. Eeeeee neyi konuşuyoruz demokrasi bumu bu yasayı çıkaran alçaklar seçim barajına takıldılar buna ne diyecez.
  • Alperen tunay
    3 hafta önce
    Eyt yerine bir düzenleme gelsin yaş 50 7500 gün gibi pirim bizim ulkemizde 60 yaş çok çalışma şartlari zor hayat şartları zor emekli olmayin olun diyorlar
  • Murtsa
    3 hafta önce
    1971 doğumluyum 8900 gün pirim ve 25 yıl doldu geçiyor.Hani tüm evrensel hukuk ve tüm avrupa ve dünya ülkelerinde çıkarılan yasalar geriye dönük işlemez diyor biz merihte mi yaşıyoruz.Adaletli olmak bumudur .Stajyer olarakta mağdurum hadi onu geçtik 1994 işe giriş tarihim hani ne oldu 25 yıl ve pirimim doldu şimdide yaş öylemi. Kurdu kuzulara şah yapsan böyle taksim yapmaz. Her seçimde oy verdiğimiz partide tramp usulü bu konuyu sümen altı etmekte fütursuzca yazıktır birbirimizi anlamak bukadar zormu.
  • Sebahattin Şimşek
    3 hafta önce
    01.01.1995 ...SGK .başlangıcım var...7000 primin var yaşım 44...2 ay sonra 25 senem doluyo ..Eyt den yararlanıyomuyum ..Arkadaşlar bilgi verirseniz sevinirim
  • Songul ç
    3 hafta önce
    Kamu kurumunda 45 50 yasinda calisan personel ismi yapiyor ...oturdugu yerden kalkip hareket edene kadar mesai dolduruyor...ozel sektorde desen yaşlandin performans dustu diye şutlaniyor sonrada baska ise girip çalışamıyor..disarda milyonlarca iş bekleyen geçlerimiz var ama kadro bosalipta ise giremiyor.cunku halen daha 60 65 yasina gelmis ve sifir performans ile emekli olamıyor hala yer kapliyor....sonra vatandas bu kurumlarda bu insanlardan hizmet bekliyor...gozu gormez ,kulagi duymaz ,hareket edemez ,birsuru kronik hastaligi ile işe gelmez al sana 70 yasina kadar beklet ...asil hukumetimiz bu konuma gelen vatandasini calistirarak emekli etmeyerek zarara giriyor...
  • Eyt magduru
    3 hafta önce
    Cumhur başkani sadece ve sadece 2 ay saraylarin giderlerini kısarsa inanın #eyt sorunu ve malı kaynak bulunmuş olacak
  • Eytli
    3 hafta önce
    Tamamda milletvekilleri maaşlarını indirin. Süper emekli maaşı almasınlar. Fakirsin bu ülkede öl. Zengin iyi yaşasın. Sen verginin öde. Eytliler gibi bir kaynak bulamayacaklarından ve 600 tane milletvekili ve elemanlarına kaynak bulamazlar. Bu da tek bir parti için demiyorum. Hepsi için kendinize gelince bir şey yok. Avrupa Avrupa denilip ama onların kötü yönlerini örnek alıyorlar. Biz bu vatanı karşılıksız sevdik. Ankara'dakiler gibi para için sevmedik. Onun için bunların hiçbirinin sözüne itibar etmeyin. Seçim zamanı gelince hepsi birden bizim yanımızda ama aslında amaçları devletin hazinesini boşaltmak için.M. Kemal Atatürk zamanında milletvekilleri maaşları bir öğretmen maaşı kadar. Ama şimdi kaç ögretmen maaşı alıyorlar. Biz aç kalalım. Sizede haram olsun. Bir kuruşunu bile helal etmiyoruz. Doğmamış yetimin bile hakkı var. Gerçi sizlerde Allah korkusu yok.
  • Ali
    3 hafta önce
    Ne oldu yorum zorunuza mı gitti
  • sckn
    3 hafta önce
    Stajda Bi el atın. Zamanında tüm siyasiler sıraya girmiş çocuklarınızı meslek liselerine gönderin diye açıklama yapıyorlardı. İş gücü kalifiye eleman lazım diyorlardı. Gittik verdiler Bi sigorta kartı çok afedersiniz it gibide çalıştık. Kodro işciler stajyer gördümmü her işini yığıyor üstünüze. Bir kazık onlardan, bir kazık devletten. Şimdilerde kimse meslek lisesi VS demiyor. Bence bu devlete ayıp yeter. Ben şahsım adına hakkımı helal etmiyorum. Kaynak yok demişler. Yasa çıksa kimi şimdi kimi bir sene kimi iki sene sonra emekli olabilecek. Diyelim ki hepsi aynı gün emekli olacak devlete yıllık maliyeti, emeklilere bayramlarda verilen ikramiyelerin ki kadar değil. Beni mağdur edip emekliye bayram harçlığı veriyorsun emeklinin ki oy anladık bizimki ney?
  • Ali sarıgene
    3 hafta önce
    Bakurlu olan yaşı dolunca borçlanarak Emekli oldular Neden SGK da olmuyor
  • #eyt
    3 hafta önce
    İyiden sen ilk önce alt yapıyı hazırla sonra yasayı değiştir biz maduruz diyoruz neden gerekli alt yapı yapılmadan yasayı geriye işlettiler. Zaten şuna yasa değişse emekli olacak kişilerin yaşı 45 50 arası en azından yanlıştan dönülmesi gerekli
  • EYT haktır
    3 hafta önce
    Biz EYT liler adam yerine koyulmuyoruz seçim geliyor bakalım bu 10 milyon A yakın eyt li var oy istemeye kime gelecekler bakalım
  • Murat şentürk
    3 hafta önce
    1988 sigorta girişim var 9300 günüm oldu ben yararlanabilirmiyim
  • Süleyman sigortagirişli
    3 hafta önce
    1999 yılında sigorta girişim yapıldı o tarihte 18 yaş altındaydım ama stajer değildim.O yılları iyi hatırlayalım hangi işveren sigorta yapıyordu yapanlarda 1 ay için 15 gün yaptırıyordu devlet bunu denetlemiyorsa benim günahım nedir şimdi 10 yıl sigortamı yapmadılar sadece giriş yaptılar bu kadar çıkarcı bir siyasi iktidar daha görmedim.Oyalama taktikleri ile milleti kandırıyorlar EYT felan yasası yok çıkarmayacakkar...
  • OY VERME SENDE.
    3 hafta önce
    6 milyon mağdur çarp bunu 3 ile ( eşi çocokları ) 18 milyon vermeyin kardeşim oyunuzu sizde olsun bitsin. Birde meydanlarda he biz bunları emekli yapalım ne olacak gidip yine çalışacaklar diyor bey efendi yazıda emekli maaşı ortalaması 1.600 tl deniyor gercekten ye yeee bitmez vallahi ayıp bu parayı alıp gidip birde çalışacakmısınız. İş bulursanız tabi...
  • Kamuran
    3 hafta önce
    Kimse erken olmasın istemeyiz ancak 40 yaşın üstü iş bulamıyor. Ne yapacak bu kadar insan iş bulup çalışanlar emekli yaşı dolana kadar almasın hatta işverene maliyeti düşürülsün istihdam olanağı artırilsın. Yada
  • Ahmet kayaYeter
    3 hafta önce
    Yeter öldük her gün ölüyoruz her gün kul hakkına giriyorsunuz .hakkımızı verin
  • Nazan Bala
    3 hafta önce
    Bu kanun içinde stajyerlik yokmu yani
  • Sümbül Öymen
    3 hafta önce
    Eyt haklmlzl verin yeter artık 1993 giriş pirimim 4600 yaş47ben nasıl emekli olabilir iyim inşallah olur um Amin inşallah inşallah inşallah emekli olurum Amin bizleri Allah razı için bizi kandlrmayln
  • Yazık
    3 hafta önce
    1990 senesinde sigortaya başladım.9870 günüm var.Ve hala sigorta primi yatırıyorum.12500 emekli olacagım.Primi az yatırıp emekli olanlar.Var.Ben kendi sahsımla ilgili hakkımı yiyenlere zehir zıkkım olsun.Sadece kendilerini kandıriyorlar.
  • Kenan
    3 hafta önce
    Slm benim sgk baslangicim1998 ama arada 5yil tarım bagkurum var su an son 9yildir sgk li bir ışte çalışıyorum bu ara bagkurum sigorta gününe gün olarak eklenirmi saygilar
  • Batu
    4 hafta önce
    Yok yasa diyorlar suriyelilere geldimi hesap yok bize mi sordular yok makam arabalarına para var suriyeliler para var ama eyt dedinmi bütçe yetki yor ise bak sen gazel havası okuyorlar
  • Ramazan bolat
    4 hafta önce
    Ben 15 yaşında çırah olarak işe başladım nasıl 18 yaşından sayılıyor ben beden gücüyle çalışdım 3 yılnasıl boşuna gidiyor 98de işe başladım yaşım 36
  • İbrahim halil aydogdi
    4 hafta önce
    Cıraklıktan neden söz edilmiyor oda sayılsı
  • Aziz
    4 hafta önce
    Emekliye verilen bayram ikramiyeleri iptal edilirse eyt liler için kaynak otomatikman sağlanmış olur
  • Memduh yağan
    4 hafta önce
    YA EYT YA rte
  • Erhan özaydın
    4 hafta önce
    Eyt li olup eyt yasasını çıkmasını istemeyen arkadaşlar bizler bunun mücadelesini verirken sizler yasa çıkmasın devlete yük diyorsunuz emin olun eğer bu yasa çıkarsa bizden önce emeklilik başvurusunu sizler yaparsınız yazıklar olsun size
  • Orhan Ünsal
    4 hafta önce
    Merhaba ben Orhan 1970 dogumluyum 1986 işe giriş tarihi pirim gün sayım 8450 ama hala bekliyorum haber yok bu nasıl sistem işlemiyor şu an işsizim ne yapacagımı bilmiyorum benim kredi borçlarım var kim ödeyecek biri cevap versin ne olacak
  • Dobra
    4 hafta önce
    Erken yaşta emekli olmak doğru değildir.
  • Hüseyin Kara
    4 hafta önce
    Herkes için iş veren yok zaten yaş geçince işverende iş vermek istemiyor bukonu. Seçimlere vekillere mutlaka yansıyacaktır
  • Halit eyt.
    4 hafta önce
    Hak edenler 25 sene. 5000.günü dolduranlar emekli edilsin adalet dogrusu budur haksızlıga birson verilsin artık
  • Mehmet gezen
    4 hafta önce
    Üzgünüm bunlar hiçbir şey yapmayacak arkadaşlar bizi oyalıyorlar.
  • Bülent
    4 hafta önce
    4 milyon suriyeli ye bulunan kaynak biz eyt liler için bulunamıyor. Eyt liler 6 milyon. Aileleriyle ülkenin yarısına tekabül ediyor. Bizi unutan siyasileri biz hiç unutmayacağız. Onlar bizi seçimde hatırladığında. Eyt liler evine ekmek götüremiyorlar issiz ler
  • İzmirli
    1 ay önce
    Madem 40 yaş üstünü emekli edemiyorsa devlet devlet dairelerinde iş imkanı sunsun bizde çalışıp emekli yaşımızda emekli olalım 40 yaş üstüne kimse iş vermiyor.
  • Gülsen
    1 ay önce
    Tabiki 25 yil olsun bunda hemfikiriz ama güñü dolmuş yılı dolmuş yaşi bahane ediyorlar bu hakmi zaten zor şartlarda idare oluyoruz eksik maaş diye bahane ediliyor ya bunu hakettik ki istiyoruz
  • Cevdet sinasi
    1 ay önce
    46 yasında emekli olmaya çalısıyor yuh
  • Leven sinasi
    3 hafta önce
    Cumhurbaşkani 46 yaşinda emekli oluyoda o adam niye olamasin
  • Asi kan
    3 hafta önce
    Sana yuh bu vantan icin bizlerde calistik askerlik yaptik vergi verdik kimseye vatani satmadik sadece 7000 gunu doldurduk 40 trilyon suriyeliler kacsin onlari besleyelim diye harcadik 40 trliyin dolar oda atin elinizden geliyorsa benim calistigim yerde 8 suriyrli 11 afgan var haci calistiriyor sonr a haktan bahsesediyor benim hakkimi yiyen ...... yesin
  • Ekrem GÜLDOĞAN
    4 hafta önce
    Cevdet can, kimse fitre veya zekat istemiyor, işe girerken bir akit yapmıştı,onu doldurdu ve hakkını istiyor. 1999 yılında dünyada bir ilk oldu ve kanunlar /yasalar geriye yurutuldü. Yani bir futbol maçı başlamış, dakika 39 kural değişiyor. Kabul edilmeyen bu.
  • Ercan buldu
    1 ay önce
    Ercan bulduk zorunamı gitti hak ettiyse tabiki olucak bu ülkede 35 yaşlarda emekli olanlarda var.Nr yapalım kanunlar ozaman öyleydi canım kardeşim hak neyse herkes hakkını almalı dimi
  • Patron degil eyt\'li
    1 ay önce
    Yeter gari işçi emekçi ezildi bitti Patrona kredi Suriyeliye kart Batana konkartodo Bize gelince bilmemleyi tuta Artık yeter eyt kırmızı çizgimiz ha ha yok mu diyorsanız israfa edin lütfen ülkenin gerçek sahiplerine emekçiler hakketti hakkımızı istiyoruz demokrasi hukuk içinde
  • Ercan çalışır
    1 ay önce
    1990 girişli 3685 gün ek 5 var 1967 dogumlu sizce emekli olabilir mi
  • Siyaset bilimler uzmanı
    1 ay önce
    Bence emeklilik yaşı 70 e çıksın Almanya'daki hollandadaki gibi işsizlik maaşı gelsin. Kira yardımı kiranın tamamı ayriyeten de genç işsize ayda 500 TL 30- 40 yaş arası 750 TL 40-50 yaş arası 1000 TL şeklinde 50 yaş üstü 1500 TL 70 e kadar emeklilik masida minimum 2000 TL olmalı.İşkur 3 kere iş bulmalı 3 ünüde beyenmezse bu yardımlar kesilmeli.
  • Hak iş arayan eyt li
    3 hafta önce
    Erdoğan amcanızın tuzu kuru eyt ağlıyor Vatandaş perişan birde kalkmış sigara haram diyor ya bu ülkede işçinin emekçinin hakkı yeniliyor bunlar haram değilmi ne diyeyim denecek bir şey yok
  • A.s
    1 ay önce
    Abi sen dünyanın sonunun geleceği günün arefesinden bahsetmişsin turkiye ve bu kafadaki idareciler için . bu ülkede muasır medeniyetler seviyesi 4.adet süper donanımlı 80 trilyonluk mercedes
  • Dincerbukan
    1 ay önce
    Merhaba ben 01 10 1997 sgk başlangıçım şu anda pirimim duldu 6064 günüm oldu bu yadan yararlana bilecekmiyim
  • Muhasebeci
    3 hafta önce
    1997 başlangıcından 25 yıllık hizmet yılı geçmesi lazım yani 2022 yılında emekli olabilirsin
  • Sinan Odabasi
    3 hafta önce
    Malesef 25 yıl doldurmamışsın
  • Altay
    4 hafta önce
    2022 de emekli olursun yasa çıkarsa
  • Eyt li
    1 ay önce
    Eyt li iş arıyor yaşlısın deniliyor; emekli olmak istiyor daha gençsin çalış deniliyor. Artık sesimizi duyun lutfen biz de bir can taşıyoruz.
  • Mehmet
    1 ay önce
    Ben 1992 de giriş yaptım 74 doğumluyum 5640 gün sayım var emekli olamıyorum ölümümü bekliyorum mezarda emekli olacam galiba
  • Ha Tan
    1 ay önce
    İİntibaktan naber
  • Yasin duran
    1 ay önce
    Bazi yorumlara bakip gülüyorum devlet batacakmis iflas edecekmis bu devlet batacak iflas edecekse benim icin iflas etsin kardesim har vurup harman savuran siyasetciler ,suriyeliler yuzunden batana kadar benim.icin eyt liler icin bu memleket icin calisip ureten vergi veren insanlar icin batacaksa batsin.
  • Şenol
    3 hafta önce
    Bu zamana kadar bayramlarda verilen 1000 tl lik bayram ikramiyesini niye görmüyorlarda eyt lilere verilecek maaşı hesaplıyorlar bir dünya işe yaramayan millet vekili var onların maaşlarını düşürsünler suriyelilere giden ödenekleri kessinler yeter bu adaletsizlik versinler eytlilerin hakkını
  • Aynur.
    1 ay önce
    99 yılına takildilar her şey değişiyor 20 yıldır. Bu yasa yerinde.2009. Çekin de. 60 yaşında olup.emekliligi.goremiyenler var.
  • Mağdurum da mağdurum
    1 ay önce
    0 katsayiyla emekli olsan ne olacak, olmasan ne olacak? Yaştan değil asil katsayidan yediler hakkimizi. p den 30 a düşürdüler. 1000₺ emekli ol şimdi. Allah kahretsin alayını.
  • Erdi kaplan
    1 ay önce
    Ssk giriş 1990 5mayıs şuan 4bin500 gün pirimim var yaşım 53 yasa çıkarsa hemen emekli olurmuyum
  • AHMET CAN
    1 ay önce
    5000 GUNU TAMAMLAMAN LAZIM
  • H.sonel
    1 ay önce
    Eyt çıksın eyvallah hakmıdır evet kimse devamında ne olur sgk sistemi bunu kaldırırmı soranyok beş yıl sonra 90yıllara dönermi sıkıntılı durumlar eyt çıksa ilk emekli olacaklardanım çıksın istemiyorum sistem çocuklarımın da ihtiçları için ayakta kalmalı
  • Eyt
    3 hafta önce
    Kardes bizde vatan için ölürüz sistem sitem diyonuz. 17 yıldır bu bgostergeyle bu 1200 liralık maaşla hala sistem açık veriyorsa bu bizim sucumuz değil. .Hilmi guleri bi aç oku eski bakan emekli milletvekili kaç yere üye 250 milyar aylık geliri var..14 milyar emekli milletvekili maaşı alıyor 15 milyar ordu belediye maaşı sen ne anlatıyorsun.turkcell yönetim kurulu üyeliği falan falan
  • Murtsa
    3 hafta önce
    Senin tuzun kuru belli sen kabul etmezsin olur biter
  • Ruhsuz
    1 ay önce
    Herkes ek bişiler istiyor bende diyorumki bu yasadan emekli olanlar çalişmasın calısanlarında maası kesılsın hadi bakalım kımler kabul edecek hep devletten beklemeyin biz ne verdık diyin..
  • Vvvv
    3 hafta önce
    Sistem ayakta kalsın belediye başkanları için çıkacak yasa çıkmasın sistem ayakta kalsın millet vekili emekli olmasın 20 yıl vekillik yapan olsun sistem ayakta kalsın millet vekili sayısı 4 te birine indirilsin sistem ayakta kalsın işsizlik parası ni cukka yapmasınlar
  • Halil İbrahim
    1 ay önce
    O zaman önce milletvekillerinden başlasınlar. 2 yılda emeklilik hakkı kazanan milletvekilleri tekrar milletvekili seçilemesin. Garibanın kazandığı 2 kuruşa mı göz diktin? Yok maaşı kesilsin yok çalışamasın... Bırak da vatandaş bari kendi çabalarıyla yaşam standardını iyileşirsin.
  • Cengiz kurklu
    1 ay önce
    Ya Kardesim Ortada Yasa Yok Cikan Bir Kanun Yok Ikide bir eyt Ile olumlu gibi haber yaziyosunuz Yazik Degilmi Insanlari umutlandiriyosunuz .Sayin cumhurbaskanimizin Son sozu ne oldu hayir su an Oyle bir duzenleme yok Butcemiz Kaldirmaz dedi daha bunu ikide bir yayinlamaniz etik degil milleti umitlendirmeyin
  • Vatandaş
    1 ay önce
    11aydır işsizim 5 nüfusum 46yaşındayım 4800 gün bağkur ödedim 951gün sgk ödedim. bir gün dahi fayda görmedim bence adil değil
  • Yücel
    1 ay önce
    Hani sorunun cevabı?? Aynı şeyleri yazıyorsunuz!!
  • Selim
    1 ay önce
    Emeklilik çalışma bunları geçin çok gencimiz iş bulamıyor 40 yaş üstü zaten iş bulamıyor. 40 yaş üstü iyi bir meseleyi yoksa iş bulamadığı için eyt istiyor. Sorun çözmek için yol ve bina yapımından vaz geçip faprika. Hayvancılık. Tarım sektörünü güçlendirme iz gerekli. Saygılar.
  • Tekin
    1 ay önce
    Yaş 49 7000 pirim günüm var 30 yıldır çalışoyorum EYT bekliyoz dahada bekleriz mezarda emekli oluruz sürüyelilere vatandaşlık ev maaş gıda giyim destegi veren devlet sürüyeliler namusumuza malımıza çocuklarımıza gaps ediyor hala daha görmezden gelin hakkımızı helal etmiyoruz
  • Onemlidegil
    1 ay önce
    EYT EYT diye tutturup ta yasa çıkınca çalışmaya devam eden şerefsizdir... hakkımız hakkımız diye nara atarlar ama çalışmaya devam edip gençlerin önünü açmayıp hak yerler
  • Oya
    3 hafta önce
    O zaman emekli ettiği vatandasa emekli olduktan sonra calismaya gerek duymayacagi maasi verecek, o zaman genclerin önü acilacak. Isverenlerde emekli ettikleri insanlari tekrar calistirmak yerine yeni genc dinamik insanlarla calisacak, issizlikte belki aza indirgenmis olur.
  • Serkan
    3 hafta önce
    Nasıl şerefsiz diye konuşma insan ol biraz napıcak 1000 lirayla çocuk mu okutacak evmi bakacak kat sayıyı yükseltsinler kimse çalışmaz ben 1986 dan beri çalışıyorum iyi bir maaş olsun kimse meraklı değil çalışmaya biraz insan olun yüzde 70 Ken yüzde 30 inmiş katsayı zaten herkesi kimse emekli yapsın demiyor kademeli ben 50 yaşındayım işten atsalar beni kim işe alır birde böyle düşün emekli olunca niye alsın
  • Mevlüt
    1 ay önce
    85 90 yıllarında internetmi vardı bizlerin primlerini ödememiş ler eğer yollarda Maliye takip etseydi bizimde primimizi eksik olmazdı bizlerde ept istiyoruz suç bizdemi
  • balik
    1 ay önce
    Sen yasa clkslnda geriye donugu sonra dusun dumduk
  • Behçet kobilay
    1 ay önce
    1994ün 12.ayın1isigota girişim 1967doğumluyum pirimim 8350 25 yılım 12. Ayda doluyor yasa çıkarsa emekli olabilirmiyim
  • Ahmet Akdeniz
    1 ay önce
    Nerede sona gelindi ,daha yeni çalışma yapın diye talimat verdi cumhurbaşkanı
  • Ozan özgen
    1 ay önce
    Ben 15 yasinda sigortali oldum yasim 15 di neden bu devlet 15 yasimi saymiyorda 18 yasimi sayiyor ben stajer deyilimki
  • Ahmet k
    1 ay önce
    Mademki EYT liler emekli olamiyorsa o zaman 37-42 yasinda emekli olanlar yeterince doydular onlarinda emekli maaslarini dondursunlar haksa hak esitlik olsun onlar türk vatandasida biz ETY liler bir SURİYELİLER kadar kıymetimiz yoksa demek ki Yunan yada Bulgar vatandasiyiz...........
  • Mahmut Afyuncuoğlu
    1 ay önce
    Benim giriş 1997 17 yasında başladı SSK 39 yaşındayım 6400 günüm var benim ama 18 ekadar geçen süre boşamı gidecek
  • Cengiz arpacı
    1 ay önce
    Yok kardeşim boşa gidenler staj sigortasi senin ki normal sigorta anladiğım kadar..
  • Veli Aygün
    1 ay önce
    12 yıl fazladan çalışıyorum bu adalet nerede? Eskiden 10 senede emekli oluyorlardı.
  • Barış
    1 ay önce
    Yaşım 48, 7000.günüm var ve 95 girişliyim.benide etkiliyormu acaba?
  • CAGATAY
    1 ay önce
    EVET ETKİLİYOR
  • Karamanlı
    1 ay önce
    25 senedir işsizliğe kesilen paralarımızı yılda 100 milyar oluyor. Ama 1 ay bile işsizlik maaşı almayanlar var. Yılda biriken bu paralar nerede, şimdi neden ödenek yok deniyor.
  • Fikrî soylu.
    1 ay önce
    1999/ 4 .bu ay işe giriş tarihim SSK başlangıcım. Eyt den yararlanirmiyim.
  • Sedat Al
    1 ay önce
    Maş uys kardeşim avrupada adamlar kaç saat çalışıyor,cumartesi pazar da çalışmıyor.bizim ülkemizdeki gece vardiyası da normalken onlar 2 kat ücret alıyor 65 te olsunlar tabi şartlar hafif
  • Ertan tendra
    1 ay önce
    Arkadaş ben yurt dışında çalışıyorum, aşamaların alt katında atölyeden tut ,ağır iş atölyeleri var ,yurt dışı örnek veriyorsunuz hep insanlar harıl harıl çalışıyor gün boyu, ev kirası 1200 euro bir ekmek 1.5 euro,bir tane domates 1,70 euro adamlar kaşık tan tut ,ağır sanayi üretim ful ,70 yaşında adam çalışıyor, emekli oldu halde ,siz kahvene köşeleri,orası benim burası benim ,cepte malboro, parlement ,maaşı al yatis ,ben hollandada ,çalışıyorum eşim doğum yapacağı zaman turkiyeye geliyorum ,bedava ,hollandada bir doğum masrafı 5 bin euro netin hesabını yapıyorsunuz, siz yılda bir kişiye bir ambulans bedava ,ikincisi 275 euro sizin burun kanasın,öksürük ambulans biraz çalışın, 10 bin iş gücüne yakın buralar ,bedava emeklilik sizinki
  • Gazı Çobanoğlu
    1 ay önce
    06.09.1999 girişli SGK liyim bende eyt den yararlanabilirmiyim
  • Selim durmaz
    1 ay önce
    Ne yazıkki hayır 01'01'1999 dan sonrasın
  • Arif
    1 ay önce
    Merabalar ben 1997de sikortaliyim 6900. günüm var fakat 23yildir çalışıyorum bende eyetelimiyim lütfen cevap teşekkürler
  • Havva
    1 ay önce
    Merhaba ben 38 yaşındayım 96 yılında sgk girişim var 5300 günüm var kanundan yararlanabilir iyim normal şartlarda 53 yaşında emekli olucam
  • Ercan
    1 ay önce
    Hayır olamazsın
  • Uğur Kış
    1 ay önce
    2senen daha var çünkü 25yıl eksik
  • Slm
    1 ay önce
    Evett eytlisin
  • Melda
    1 ay önce
    Erkeklerde 25 yıl süre var. 1997 girişli 1 erkek için 2022 de hak kazanır
  • Hayri Son
    1 ay önce
    25 yıl şartının tutması gerekiyor.
  • Fatih çavaş
    1 ay önce
    Eyt çıkmalı hemde hemen. Sgk işsizlik primletinden nerelere kaynak bulunuyorsa bu kanuna takılanlaramı kaynak bulunmayacak. Bizim seçtiklerimiz 2 yılda emekli oluyor seçenler emekli olamıyor bu işte bir gariplik yokmu. Avrupa şartları diyorsunuz adamlar orada emekli oluyor aldıkları maaş memleketime gelince 3.5-4 kat oluyor. Bizim emeklilerden neredeyse 10 misli
  • Yasmin
    1 ay önce
    Eyt sorunu haklarımızı kaybetmeden çözülürse kaç milyon rahatlayacak
  • Ekrem keles
    1 ay önce
    Slm. Arkadaşlar ben 01 04 1987 girisliyim ya bizim geriye dönük haklarımız ne olacak tam 9987 günüm var bu beklediğimiz geçmiş haklarımız ne olacak
  • Tuba
    1 ay önce
    Ya kardeş hele yasa bir yürülüğe girsin emekli olda onuda istemeyin yani n3 kadar ac gözlü bir toplumuz hiç şükür yok yazık günah
  • EYT magduru
    1 ay önce
    Ya millet EYT kanununun çıkmasını istiyor sen geriye dönük hak peşindesin yaş haddinden emekli olanlar var onlar hak mı arıyor
  • Ali Kemal
    1 ay önce
    6100 günüm var 2001 girişim çalışma sürem19 yıl yaş 41 biz emkliliyi hak edrmiyiz günüm 3 sene sonra doluyor yaş 44 oluyor
  • Ramazan kozmaç
    1 ay önce
    Ali Kemal 1999. 7. Ayından önce sigortalı olanlar yani yasadan önce sigortalı olanlar
  • Mehmet’i
    1 ay önce
    olamazsın 25 yıl tamamlaman gereken hizmet yolu bir de yaş tamamlama var etti 1999 giriştilerse kapsıyor
  • Barış
    1 ay önce
    2001 girişliler ile ilgili değil eyt .olamazsın emekli
  • Mustafa d
    1 ay önce
    Eyt bekleyip emekli olanlarinda geriye donuk haklari da verilsin.
  • Maş Uys
    1 ay önce
    Emekli olup ne halt edeceksiniz, erkekler gündüz 12de kahveye gidecek kadın milleti dırdırdan başka birşey yapmayacaksınız. Elin avrupasında amerikasında emekli yaşı 65. Adamlar emekli olmak istemez istese devlet izin vermez; hem ekonomiye hem devlete zarar.
  • Ali ucar
    1 ay önce
    Senin gibi altimiz kuru deyil bizim
  • Gariban işci
    1 ay önce
    Kardeşim burası Avrupa deyil ortalama ölüm yaşı Oralarda81 bizim ülkemizde 58 anladınmı Peki sen bizim ne şartlarda çalıştığımızı biliyomusun belliki işin rahat altın kuru keyfin yerinde...!
  • Zoro
    1 ay önce
    Len senin duzun Guru konuş ma abd de parası değerli seninki kim tanıyor.kimse işi iyi olsa niye istesin emekli olmayı. Milletvekili istiyormu veya vali veya devlet memuru. İsteyen ler çoğu özel sektör. Kolay mı özel de 65 yaşına kadar çalışmak. Bu gün koç bile spor kulübü ne el attı. Neymiş ab yok abd. Özel sektör 12 saat çalışıyor. Git abd resmi çalış bakalım. Hafta da 35 40 saat.
  • ASA
    1 ay önce
    Sen söylemlerinde haklı olabilirsin fakat bizim ülkemizde avrupadaki şartlar yok normal maaşı yetmeyen vatandaşlar emekli olduğunda maaşları yetmeyip çalışmak zorunda kalacaklar ve dahi (asgari ücret 2010 tl iken neden emekli maaşlarının burada yazılı olduğu için söylüyorum 1600tl olarak söyleniyor) haberde geçenle yanlış olduğunu düşünüyoeum
  • Özdemir
    1 ay önce
    1972 doğumluyum 1987 SSK başlangıcım var 5375 pirim şartım var ama benim pirimim şuanda 9000 olmak üzere SGK aradım daha üç yılım varmış emekliliğe başımı hangi taşlara vuruyum bilmiyorum
  • özdemir
    1 ay önce
    sigorta başlama yaş sınırı 18 15 yaş değil ondandır kardeş
  • Akman Sertkol
    1 ay önce
    Akman. 1969 doğumluyum.Sigorta giriş tarihim 1989 dur.Pirim günüm: 5254 Ne zaman emekli olabilirim.
  • Ali bulut
    1 ay önce
    1969 ve 1987 sigorta girişi olan kardeşim sen zaten 5200 ile emeklisin SSK ya sor Abim ayni durumda 6 aydır emekli parası alıyor
  • Mustafa d
    1 ay önce
    Ben 5 sene gec emekli oldum eyt den 1090 maas baglandi bu adaletmi geri donuk haklarimi helal etmiyorum.
  • Ömer
    1 ay önce
    40 li yaşlarda emekli olacaklara niye kiziyorsunuz, siz gezip eğlenirken gencliginizi yaşarken biz çalışıp ev gecindiriyor, pirim oduyorduk.bunuda dikkate alin
  • Mustafa Köksal
    1 ay önce
    1999 Yılından çıkan yasa bu tarihten sonra sigortalılar için uygulanmalı. Önceki sigortaları kazanılmış hakları geri verilmeli. Adiliyet sağlanmalı.
  • Ercan
    1 ay önce
    ssk girişim 1996 pirm günüm5390 olmuş pirim 5800 de doluyor kanun çıksa emekli olurmuyum
  • Osman aslan
    1 ay önce
    1973 doğumluyum işe giriş tarihim 1993 pirim gün sayım 7500 dür. 25 yılı doldurmama rağmen 8 yıl beklemek zorunda değilim. Biran önce yasa çıksın.
  • Ceyhun
    1 ay önce
    Ben de yaşa takılıp 8 yıl fazladan çalıştım.Ben gibi birçok insan var. Bu yasa çıksın ama bizim gibilerin de haklarına bir düzenleme yapılsın.
  • Murat B
    1 ay önce
    Eyt bin memlekete maliyetine kimse bakmıyor, herkes ben diyor, memleketi Yunanistan gibi batıracaklar, ben eyt ye karşıyım
  • Mehmet
    1 ay önce
    1970 doğumluyum 18 yaşında sigortalı oldum. Askerlik dahil sigortami hiç kesmedim. Önce bağkur sonradinda SSK toplam 10.600 primim var. Yazıklar olsun hala emekli olamıyoruz. Hep tavandan ödedim sdkyi. Emekli olursam alacağım maaş 7650 lira görünüyor.
  • Murat
    1 ay önce
    8 sene fazla çalıştım.bizlerin hakkı ne olacak
  • Ümit
    1 ay önce
    01,04,1998 girişliyim 7669 gün primim var Ben nezaman olurum 4 Sene sonramı
  • Kambozlu53
    1 ay önce
    Arkadaş eyt diye diye meydanlarda kemal itinin ardında hükümete sallayıp duranlara chplilerle iş tutanlara ne gerek var eyt ye onları ke MAL ve CHP beslesin emekli etsin.
  • Bülent
    1 ay önce
    hakaret etme adam ol edebinde yaz.
  • Hakli
    1 ay önce
    Eyt başlıklı dana beni hukumet emekli edecek diyerek artistlik yapma bu hukumet mi cikardi. Seni emekli yapmak.istiyorsan o zaman hukumete destek vereceksin
  • Eyt
    1 ay önce
    SIĞIR Holiganlık yapma Biz hükümete prim ödedik siyasi partiye ödemedik A parti B parti önemli değil şuan iktidar olan emekli edecek
  • Zerrin Görgün
    1 ay önce
    Ben 6 yıl yaş bekledim ve emekli oldum. Haksızlıkmı? evet kısmen haksızlık ama 40 yaş emeklilik için erken 60 yaş da geç. Yaşa takılı kalıp gerçek sorunu göremiyoruz,2000 ve 2008 sonrası bağlanan emekli aylıkları. Özellikle 2008 sonrası, maaş bağlama oranları değiştirilmediği veya intibak olmadığı sürece aldığımız maaşlar trajikomik. Lütfen ama lütfen daha insani şartlarda yaşamamız için bu sorunu göz ardı etmeyin.
  • Murat tan
    1 ay önce
    Devlet 8.9.1999 diyor ve benim sgk başlangıcım 27.9.1999 günle kacırıyorum bu haksızlığı ortadan kaldırılması lazım sacmalık gün dolduran emekli olsun başlangıc bitiş nedir
  • Sedat
    1 ay önce
    Benim gibi. Acaba askerlik yatirsak ne olur.bilen yazsin lutfen.
  • Kemal Özberksoy
    1 ay önce
    Çıksın artık bu yasa, 9000 e yaklaşan gün toplamıyla senelerdir bekliyorum.
  • Yasemin
    1 ay önce
    1992 mart ayinda agk baslangicim var 10 yil yaklasik 4 bin is gunum varsa ben emekli olabilirmyim acaba
  • ZOR
    1 ay önce
    Bunlarda Allah korkusuyok
  • Dört ce
    1 ay önce
    Eyt liler için çok uzun bir süreç başladı
  • Watchandlearn
    1 ay önce
    Bu eytlileri nasıl mağdur ettilerse şimdi bunu adaletli bir şekilde 99 öncesi kimler hangi k Kanuna ve yasaya göre emekli olmuşsa geride kalanlarıda aynı şekilde aylık bağlanma oranında o günkü şartlar neyse aynı şekilde bugünde o şekilde kalanları emekli etmek zorundalar kim bunu yaparsa zaten eytliler ona yeşil ışık yakar her anlamda önümüzde seçim var kartları güzel oynamak lazım Bu arada aynı şekilde staj mağdurlarıda yine eytliler gibi haber peşinde gelecek haberi beklemeklteler avukata staj başlangıcı sayılıyor işciye hayır en azından başlangıç olarak gösterilmeli ✋
  • turgut ılıca
    1 ay önce
    Selam 1979 doğumluyum 01.07.1994.girişliyim yasadan yararlanıyormuyum
  • Remzi guler
    1 ay önce
    Tabiki yararlaniyorsun 5000 gun dolduysa, yoksa doldurduğunda emekli olursun
  • M.d
    1 ay önce
    Ben 5 sene bekledim 7000 binin ustunde emekli oldum 1090 maas baglandi benim gibi geriye donuk haklari olanlarin haklarida verilsin.
  • Mehmet
    1 ay önce
    Selamlar 15.05.1973 doğumluyum 21.11.1992 SSK girişim var toplam gün sayım 1585 16.02.2001 tarihli Emekli Sandığı işe başladım gün sayım 6800 ben ne zaman Emekli Sandığı Emeklisi olurum
  • Ahmet efe
    1 ay önce
    Cumhurbaşkanı biraz düşünsün gün bekleyip emekli olanların geçmiş haklrı nolcak bn 3 sene bekledim o fark nolcak
  • Erol kara
    1 ay önce
    Bir bardak su
  • Oktay oktauq
    1 ay önce
    Eger bir duzenleme yapilarak yasa cikacaksa genel olarak cikmali.1999 dan sonra ise baslayanlarin ne gunahi var.Hukumet bir tarafi mutlu ederek oy potansiyelini arttiramaz.geri kalan cogunluk secimlerde ona gore oy kullanacaktir.En azindan ben oyle yapacagim.
  • Necat Akbacı
    1 ay önce
    90 girişiyim 76 doğumluyum 6980 primim var emekli olucakmıyım
  • Ahmet
    1 ay önce
    25 yıl hizmet süren var arkadaşım. Giriş tarihine 25 yık ekle Günü doldur . Öyle hesap et.
  • Kenter
    1 ay önce
    Ben01 06 1999 sigortalılık yaşım 40 sigortam5870 gün olmuş devlet bana 58 yaşında emekli ol cam demîş ben devlete sigortalı olduğunda devlet bana 5500 güncalışcan dedi ben devlete söz verdim devlet de bana söz verdi ama devlet sözünden vazgeçti seçim zamanı yaklaşıyor bende devleti ona göre sececem bu yasayı değiştiren devlet yöneticisini seçelim fırsatçılık yapmayalım bundan sonraki nesil bizim çocuklarımız devlet suriyeliler harcadığı paraları vatandaşına harcasaydı ben mazur suriyeliler paşa eğer ki s uriyelilere bak cam diyorsa yöneticiler kendi maaşlarıyla baksınlar bende ğörüyüm s uriyelilere olan aşklarını
  • Kadir
    1 ay önce
    Devlet deseki Hepinizi emekli yapacağım, ama malı yük yüzünden devlet batacak. Yada kademeli düzenleme yaparak, kısım kısım emekli ederim, ama ekonomi bozulur enflasyon fırlar dese. Bu millet banane ben emekli olayım, ne olursa olsun der. Bu arada 5 yılda ben takıldım eyt ye....
  • Xyz
    1 ay önce
    Yuh artık 40 yaşındasın daha...
  • FİLİZ GÜNAY
    1 ay önce
    Benim prim dolu ama 12 yılım var bana vurmuyomu
  • Yusuf dogru
    1 ay önce
    Yihhuuu oleyyyyy sona gelinmis emekli oluyormusuz. Lan oglum kimse bizi emekli etmez. Etselerde tadi olllmmmaaazzzzz
  • Ahmet efe
    1 ay önce
    Biz yaşi bekleyip te emekli olanların geçmiş hakları nolcok onları kim ödeycek bn 4 sene bekledim emekli olmak için o farkı kim ödeycek
  • Zübeyir avcı
    1 ay önce
    Mahallenin muhtarı ödeyecek. Beklerken hiç sesiniz çıkmasın. İş ciddiye binince de bize yokmu diyin
  • Staj Eyt
    1 ay önce
    Hep bu sgk ya devlete.maliyet yaziyo. Ya bizden yıllardır topladıklarınız. Neden vatandaşa maliyeti yazmıyo.
  • Halit
    1 ay önce
    Erkeklerde 25 yılını.pirimini dolduranlar hakedenler emekli edilsin doğrusuda bu
  • Sedat sabuncu
    1 ay önce
    01/01/1999 sigorta girişim var pirimlerim o tarihte yatmaya başladı eyt ye dahilmiyim
  • Redkagit
    1 ay önce
    Evet eyt lisin ama ne zaman emekli olursun bilmem
  • Nuray sanli
    1 ay önce
    Benim günahım ne.2001giris yaş 60.
  • Murat kır
    1 ay önce
    Ciksin artik bu yasa kendilerine gelince 5 dikis emekciye gelince bisey yok.boyle gitmez
  • Ahmet
    1 ay önce
    İsrafları kesin milletin hakkını verin.
  • Gerçekçi
    1 ay önce
    Sen yasayı çıkaran kendi israfçı fikre sahip siyasetçine döşen. Bu iktidar çıkarmadı yasayı. Aklı evveller
  • Sami
    1 ay önce
    Bu kanun Türkiyenin batmasına sebep olur Özal ın getirdiği 50 yaşı Demirel oy uğruna kaldırdı SGK hala batık vaziyette herkes edebince yaşını beklesin. Bu kanun 1999 yılında Ecevit tarafından çıkarıldı o zaman neredeydi sözde EYT. ler
  • Tircı
    1 ay önce
    Bedenen rahatsız olan hiç bir şey ödemediği halde istediği yerde sağlıktan faydalananlarbunun üstüne birde maaş veriliyor bide daha ona bakana da maaş veriliyor oda yetmiyor gidip 300 bin tl lik passat alıyorlar(5 yıl vergi ödemeden ) . Dulluk maaşı ,çocuk parası veriliyor devlet batmıyor emeklilik hakkını ödeyeyipte emekli oluncami devlet batıyor
  • Oruc aras
    1 ay önce
    Sgk ya maliyeti olmuyor 25 yıl zaten ödenen prim paralarını zaten kullan dınız biz çalıştık karşılığında iş veren prim yatırdı alın terimiz 25 yıl yatırdık 10 yıl anca yeriz sgk ya maliyeti olmuyor hakkımızı verin sadaka deyil yediğiniz kadar yediniz helal etmiyorum
  • Mustafa yorulmaz
    1 ay önce
    3600 gündemden kalktı mı üç bin altı yüze bekleyelimmi
  • Şenol ersöz
    1 ay önce
    Bu birmilyon kişi işe enson kaç nesesinde girişleri kapsıyor ...
  • Misafir
    1 ay önce
    Kac gundur ayni muhabbet ve yazi degisik bisey yok
  • Eyt\'de sıkıntı yaşamış biri
    1 ay önce
    Şahsım olarak 7 yıl fazladan çalışmak zorunda kaldım. Geçmişte 39 yaşında emekli olan ve çalıştığından çok maaş almakta olan emekliler var , yanlış politikalar ile yapılmış olan erken emeklilik leri farkını biz çalışarak niye ödüyoruz. Şimdi bu tarihleri erkene çekenlerse bizim hakkımız ne olacak , biz niye o kadar zaman için sıkıntıya katlandık. Zaten özel sektör de çalışmak ayrı sıkıntı , çoğu insan işten çıkartma korkusu ile bir çok olumsuz iş şartlarına evet demek zorunda kalıyor. Benim gibi çeşitli zorluklar yaşayanlar var. Bu konudan etkilenen herkesin , belli başlıklar ile mağduriyetleri ele alınmalıdır. Hakkımız var ise o kadar çalıştık ve ürettik , bizlerde bende hakkımızı istiyoruz. Bu konudan mağduriyetleri olan tüm arkadaşların sıkıntıları çözülmesini şahsım adına destekliyorum. İnşallah çözüm üretilir.
  • Hüseyin Kartal
    1 ay önce
    1999 öncesi sigorta başlangıcı olan herkes eyt lidir. 5000 gün prim ve 25 yılı dolduran herkes bu yasadan faydalanabilmelidir. Aksi durumda siyasi iktidar kademeli sistemle emeklilik getirdiğinde genel seçimlerde İstanbul'daki sonuç kaçınılmaz olacaktır.
  • Aslan kaya
    1 ay önce
    Milet vekilleri 5 senede emekli oluyollar halki kim netsin hp kendilerini düşünuyolar pirim doldumu hemen versinler mağaşı ömrümüz calisarak geçiyor ölüncümü verecekler parayi
  • Namık Kuşçu
    1 ay önce
    Suriyelileri besleyeceğinize hak etmiş insanların hakkını verin.yeter artık bu kadar beslediğiniz birazda avrupa beslesin.
  • Faruk DOĞAN
    1 ay önce
    Güzelde ben eytliyim 6 yıl geç emekli oldum. Mecburen yaş bekledim nasıl telafi olacak?
  • Aydın şengül
    1 ay önce
    1997 girişliyim pirim günüm 5125 gün ben emekli olabilirmiyim
  • Hüseyin KOLÇAK
    1 ay önce
    Hadi inşallah yasa çıkar daemekli oluruz.
  • Yalçın
    1 ay önce
    İnşallah bugüne kadar yaşı bekleyip de emekli olanların geriye dönük haklarını ikramiye veye maaş olarak ödeme yapılır
  • Fatma ökdem
    1 ay önce
    Kardeşlerim inananmayin tok açın halinde anlamaz ben eli Beş yaşindayiz bizim hakimiz onlara haram olsun dul bir kadınım bende yaş bekliyorum béş kuruşa hasretiz hakimizi suriyeler yiyor yilardir akepeye oyUmu verdim çok çok mahduruz eve ekmek alamıyorum öglumçok zor şartlarla okumuyorum
  • $ turhan
    1 ay önce
    Prim eksiği olana ya borçlanma hakkı verilmeli yada sigortasız çalıştırıldığı yıllar için yargı yolu açılmalıdır Örnek: 1990 1998 arası sigortasız çalıştırıldım şimdi dava açamıyorum
  • Yusuf çakmak
    1 ay önce
    Hadi inşallah
  • İsmail
    1 ay önce
    Meslek liselerinde stajyer olarak işe başladığımızda o dönem bizlere bu sigorta giriş numarasıyla sigortanız başlanmış olup bu verilen sigorta numaranıza iş hayatınıza devam edebilirsiniz denmişti.Fakat verilen sigorta numarasının bir anlamı olmadığını neden belirtilmedi.Bu ben ve benim gibiler açısından büyük bir kayıp.
  • Özlem Kurt
    1 ay önce
    Haklısınız meslek liselerinde verilen sigorta numarası tam bir dış.Neymis sadece sağlığı kapsayan sigortaymis.O zaman devlet 18 altı sigortasız eleman çalıştırmış olmuyor mu?Sağolsun dönemin iktidarı her tarafa ....... sıvadı !
  • Ceyhab
    1 ay önce
    EYT ya eyt ysda busefer barajı alti
  • Ozkan Seyrek
    3 hafta önce
    1500 tl verecekler ne yapacaksınız