Bilkent Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) eski Başekonomisti Prof. Dr. Ali Hakan Kara, Merkez Bankası’nın döviz işlemlerine yönelik sosyal medya hesabından yaptığı değerlendirmede, ABD-İran savaşındaki tabloda en kötünün geride kaldığını açıkladı.
Kara, “Son üç haftada merkez bankası 15 milyar $ döviz aldı. Savaş yeniden alevlenmezse en kötünün geride kaldığını söyleyebiliriz” açıklamasında bulundu.
Kara’nın paylaştığı grafikte, savaşın başında kurdaki oynaklığın dengelenmesi amacıyla yapılan satışların alıma döndüğü görüldü.